Er abort uaktsomt drap !?



Det er utrolig mange meninger om det å ta abort. Noen mener det er helt greit, mens andre ser det som drap på din egen unge. Altså, sorry meg. Men hva er det å drepe ? Det er en grunn til at det er satt en abort "frist" på 12 uker. For når du har lov til å ta abort så er det jo ikke en unge en gang. Men snarere en liten bønne, eller hva man skal kalle det. Det kunne blitt et levende vesen, men det er det jo ikke. 

Så er det da uaktsomt drap å ta abort ? Det lurer jeg litt på . . Alle de som mener at du tar livet av din egen unge gjennom abort, mener jo da at det er mord. Det er jo bare helt teit. Greit at folk mener det er dumt å ta abort og blablabla. Men når det går såpass langt at de kaller det for mord,  DA begynner jeg å lure på hva som surrer rundt i hodet til folk altså ! Da kan man jo sette halvparten av Norges kvinnebefolkning i fengsel da.. 








    ¤ Hva mener dere om dette ?








       








26 kommentarer

marianmjaanes

29.08.2010 kl.15:42

Skikkelig teit!

Katrine

29.08.2010 kl.15:43

Jeg synes de som ønsker å ta abort bør få det. Det er faktisk en rett vi norske kvinner har - og derfor bør vi få velge fritt uten at folk skal kalle oss mordere.

Jeg tenker at kvinnen selv må vurdere om hun er klar for barn - både egen stiuasjon, livssituasjon og omverden spiller gjerne inn på om vi er klar for det. Jeg ser heller opp til kvinner som tar abort enn de som ikke gjøre det - om de ikke er klar. Vi har mer enn nokk unge mennesker og barn der ute som ikke har en verdig barndom - og det er KRINIMELT DET !
jeg synes det er greit.. det er ikke no liv..

T4RDz

29.08.2010 kl.15:47

enig med katrine :-)

Linn Kathrin

29.08.2010 kl.15:50

Det som kan være grunnen til at folk mener det er mord når de tar abort er jo det at det er ett lite embryo som du tar og fjerner, altså babyen. Enkelte tenker på hva det utvikler seg til etterhvert og ser derfor på det som mord. Alle ser forskjellig på ting. Selv er jeg imot abort, fordi at man tar livet av noe som utvikler seg til noe levende. Men jeg ser ikke p å det som mord. Men jeg er den som ikke vil ta abort med mindre jeg har en virkelig god grunn til det, sånn som feks at man er blitt voldtatt, mishandlet eller noe av den personen.

Jeg har tatt abort en gang, da jeg var 18 år gammel. Og jeg angrer som bare det den dag i dag, tanken på at det kunne utviklet seg til ett liv er i hodet mitt konstant. Skulle ønske at jeg beholdt, men samtidig så er jeg glad for at jeg tok abort da jeg blei mishandlet og voldtatt av han som skulle vært pappaen. Det å ta abort er ingen lett prosess, og man kan slite mye i ettertid.

Maria Rebeccas verden

29.08.2010 kl.15:54

Jeg synes det er drap, fordi vi alle vet at det blir liv så snart sædcellen treffer egget... Jeg begynte å kjenne liv allerede i uke 14, og i sverige er det lov ta abort i uke 18...

Jeg mener at har man hatt sex så må man ta ansvar i etterkant..

Barn er en glede, hvorfor er det så mange som tror det stikk motsatte.. Jeg har hørt at faktisk mange som til og med blirvoldtatt og ønsker og beholde barnet har kommet bedre igjennom prosessen til å bli et helt menneske igjen. Men mange tror det blir anderledes.. Jeg vet at også de som har tatt abort sliter psykisk med dette i etterkant. De angrer...

Så leser jeg at Katrine skiver over her at det 'faktisk er en rett vi norske kvinner har: DET ER DET IKKE DET!!! Vi har et barn inni oss som er en del av oss, men ikke vårt liv... et annet menneske liv!!!

Alvilde Ovidie

29.08.2010 kl.15:56

Jeg syns det er helt greit å ta abort hvis man f.eks har blitt voldtatt, for da har

man en ganske god grunn. Men hvis du går rundt og tror du bare kan gå og ha

sex uten prevensjon og hvis du blir gravid så bare tar du abort. Da har man et

problem.
Det er jo ikke uaktsomt drap, for du velger det selv. Men jeg er litt enig og litt uenig. Du tar bort et helt liv. Du velger bort om den personen skal leve eller ikke. Bare se for deg at venninna di kunne vært et sånt valg. Et veldig sterkt eksempel, men fortsatt realitet.

MEN det er feil å se på folk som tar abort på som mordere. De stod ikke forran en person og drepte den fordi hun hadde lyst, heller fordi hun måtte. Ja, for jeg er imot folk som tar abort fordi de ikke ''føler for'' et barn der og da. Hm.. komplisert tema med mange meninger.

-Sara Emilie

29.08.2010 kl.16:18

Heelt enig med Maria Rebecca! Fleste jenter bruker abort som prevansjon. Men skjønner det hvis mann har blitt voldtatt eller er for syk til og gå gravid.

Cassandra

29.08.2010 kl.16:20

Jeg mener at visst man blir gravid i alt for ung alder og det var uhell burde man ta abort. Visst denne jenten beholder barnet vil hun ødelegge sin egen fremtid og barne vil ikke få et så godt liv. Er du rundt i 15 - 16 - 17 års alderen klarere du så vidt å ta vare på deg selv, skal du da ha et ansvar får en baby og? syns det blir helt feil.

Helene

29.08.2010 kl.17:32

Hvis det ikke er et liv, er det dødt da? Ingen oppegående personer kan mene

at et foster på 12 uker er ingenting. Du kan jo se selv på dette ultralydbildet fra

uke 12: http://www.jamesriverobgyn.com/admin/editor/assets/12.jpg

Ser ikke ut som ingenting for meg hvertfall!

Susann

29.08.2010 kl.18:15

At det ikke er noe liv når det har gått 12 uker er jo BARE tull!!!

Men selvfølgelig er abort "nødvendig" i visse tilfeller. Men det å bruke abort som prevansjon bare fordi du mener det ikke er noe liv enda er helt sinnsykt, spør du meg :)

Hjertet starter å slå i uke 5, og etter det så er det faktisk et liv. Et lite embryo med et eget lite hjerte som banker og banker.

Kristine

29.08.2010 kl.18:53

Jeg er for abort. Er man foreksempel narkoman kan barnet få absistenser, eller noe. Er man ikke "skikket" til å være mor, fordi man er narkoman foreksempel, er det jo egentlig bare veldig synd i barnet som vokser opp sammen med en narkoman og har derfor større sjangse til å bli det selv.

Catherina's Mamma Blogg <3

29.08.2010 kl.19:46

Hvorfor tar folk abort ? Jo, fordi at de er gravid. Og visst de er gravid er det jo ett menneske liv

inni magen din, og når man tar abort dreper jo man det livet. Så de må jo leve noe inni magen din

for at du kan si ¨jeg er gravid¨. Så hvis man sier at det ikke lever, da er man ikke gravid da.

Det å være gravid vil jo si at et lite liv lever inni deg. Og idet sekundet egget blir befruktet har du brakt et

nytt liv til verden ( bare inni magen din ). Helt fra det er så lite at du ikke kan se det heter det et embryo.

Det er et lite frø, men inni det lille frøet ligger et helt menneskeliv forann :) Det er ingen som vet omtrent hvordan

barnet(fosteret) ser ut når de tar abort engang , og det er faktisk ganske trist. De kan ta abort frem til de er 3mnd.

og da har forteret utviklet seg kjempe mye.

Det var en lege en gang som måtte ta inngrep på en pasient. Og når han skulle dra ut forsteret, kjempet forsteret imot legen og ville jo selfølgelig ikke dø eler blitt tatt vekk fra moren sin. Det er såååååå mange leger som slutter med å ta inngrep på folk, for de kjenner at forsteret jobber imot. Visste du/dere at mange som tar abort kan få phsykiske problemer ved å ta abort uten å vite at aborten har skylden for det ? Det er faktisk det. Visst man ikke vil ha barn, hva med å være litt mer forsiktig? Istedet for at et lite uskyldig liv skal bli drept for at du skal ha det så gøy hele tiden ? Det er bare å tenke på seg selv. Tenk om moren din/deres skulle tatt abort? Da hadde ikke dere sittet her nå å lest hva jeg skrev. Dere var en gang et lite embryo som lå beskyttet inni moren deres sin mage.

Jeg syntes at folk bør tenke seg litt om før de gjør ting de vil angre på. Alt sammen idag går bare utpå å drikke, feste, gutter og sex. Det er jo det som ligger på første plass idag hos de fleste. Jeg syntes at hvis folk blir uønsket gravide må de hvertfall stå for det de har gjort. Slik som alle sier feks. når noen har sagt noe stygt om noen , og det kommer frem til den personen det har blitt slengt drit om får vite det , sier folk somregel at vedkommende som har sagt det bør stå for det han/hun har sagt. Og det bør de som har sex og blir gravide gjøre og. Stå for det dere ha gjort. Dere har skapt et liv. Ikke drep det fordi at dere skal ha det gøy, slutt å tenke bare på dere selv.

Jeg mener ikke å kritisere noen som har gjort det, men jeg syntes at folk bør tenke over dette. Se på bilder av fosteret når man er 3 mnd på vei. se hvor mye det er utviklet. Mange har faktisk fått sjokk, fordi at de har tatt abort og deretter sett hva de har tatt liv av. Dette ble jo en hel bok, men jeg syntes det er nyttige ord som kommer frem.

Hanne

29.08.2010 kl.20:27

Man kunne i det hele tatt ha kaldt egget som vi ikke befrukter for mord og da da.

Så hver gang vi har mensen, mord: P

Så jeg er vel i bunn og grunn enig med deg, men jeg har også forståelse for andree som synes det er det.

Catherina's Mamma Blogg <3

29.08.2010 kl.20:29

http://www.youtube.com/watch?v=NHi9SvAOjSk&feature=related

Her kan du/dere alle se en tolvukers gammel liten baby i magen. Viss ikke dette er et liv så tror jeg dere lever et liv utenfor denne normale verden. Jeg kan forstå dere som aldri har sett dette og bare lært at det er lov å ta dette livet. Tror det kommer som et sjokk på mangen at det faktisk er lov. Hjertet til et barn i magen slår etter bare 2 uker.Men det er liv fra begynnelsen av!!! Ellers kunne det ikke ha VOKST. Barnet er stort sett ferdig utviklet når det er lov å ta abort!! Det er bare det at noen organer trenger lenger tid og barnet trenger mer kilo for å kunne overleve. Barnet kan sutte på tommelen , det kan gråte ,det kan le, osv. Altså det er et liv. Og som dere ser på videoen her , er det et menneske UTEN TVIL. !!!!! Undersøk ting selv .Det å bare tro og høre på hva andre sier blir man ikke særlig klok av. Men å skaffe kunnskap til ting i livet selv, kommer man lenger med. Ikke hør på alt som sies ,,du kan bli veldig overrasket .Jeg ønsker ikke å være streng mot de som er uviten, men ønsker bare at sannheten om barnet i magen skal frem.Barnets rettigheter. Dette er et liv som er helt uskyldig og fullstendig avhengig av noen voksne til å beskytte og å ta vare på det. Her kan du også se bilder av en tolvukers baby inni magen:

http://www.babycentre.co.uk/i/fetal_development/week12/index.jpg

http://www.i-am-pregnant.com/img/week12-thumb-sucking.jpg

Hvis dere ikke kan se at dette er et liv, så vet ikke jeg. Men jeg håper virkelig dere kan tenke ove dette. Jeg har gitt dere video dere kan se og bilder. Så jeg gjør ikke dette for å hakke på noen, men for at dere skal få se sannheten om det lille livet som dere kalle en liten bønne!!!! Og for å hjelpe folk som vurderer abort.Det er mange som har tatt abort og brytet sammen etter å ha sett denne sannheten om barnet som de ikke visste noe om,men bare blitt forklart at ikke var noe liv.Mange aborter kunne ha vært forhindret hadde folk vært mer opplyst. Og mange jenter kunne vært forhindret små og store phsykiske lidelser. Syntes synd på de som ikke har lært noe om dette. Men dere har hvertfall fått vite stort sett det meste av meg her nå. Håper at dette kommer til nytte. :)

Catherina's Mamma Blogg <3

29.08.2010 kl.20:32

en ting til, når egget ikke er befruktet et det jo selvfølgelig ikke noe liv. Og da er ikke mensen mord. for det er en naturlig prosess som skjer hos kvinner når egget ikke er befruktet. man er ikke gravid når man har mensen. Ergo, et mord kan ikke finnes sted da slvfølgelig. helt utrolig hvor lite kunnskap folk idag har.Det er trist.

Catherina's Mamma Blogg <3

29.08.2010 kl.20:33

http://www.youtube.com/watch?v=NHi9SvAOjSk&feature=related

Her kan du/dere alle se en tolvukers gammel liten baby i magen. Viss ikke dette er et liv så tror jeg dere lever et liv utenfor denne normale verden. Jeg kan forstå dere som aldri har sett dette og bare lært at det er lov å ta dette livet. Tror det kommer som et sjokk på mangen at det faktisk er lov. Hjertet til et barn i magen slår etter bare 2 uker.Men det er liv fra begynnelsen av!!! Ellers kunne det ikke ha VOKST. Barnet er stort sett ferdig utviklet når det er lov å ta abort!! Det er bare det at noen organer trenger lenger tid og barnet trenger mer kilo for å kunne overleve. Barnet kan sutte på tommelen , det kan gråte ,det kan le, osv. Altså det er et liv. Og som dere ser på videoen her , er det et menneske UTEN TVIL. !!!!! Undersøk ting selv .Det å bare tro og høre på hva andre sier blir man ikke særlig klok av. Men å skaffe kunnskap til ting i livet selv, kommer man lenger med. Ikke hør på alt som sies ,,du kan bli veldig overrasket .Jeg ønsker ikke å være streng mot de som er uviten, men ønsker bare at sannheten om barnet i magen skal frem.Barnets rettigheter. Dette er et liv som er helt uskyldig og fullstendig avhengig av noen voksne til å beskytte og å ta vare på det. Her kan du også se bilder av en tolvukers baby inni magen:

http://www.babycentre.co.uk/i/fetal_development/week12/index.jpg

http://www.i-am-pregnant.com/img/week12-thumb-sucking.jpg

Hvis dere ikke kan se at dette er et liv, så vet ikke jeg. Men jeg håper virkelig dere kan tenke ove dette. Jeg har gitt dere video dere kan se og bilder. Så jeg gjør ikke dette for å hakke på noen, men for at dere skal få se sannheten om det lille livet som dere kalle en liten bønne!!!! Og for å hjelpe folk som vurderer abort.Det er mange som har tatt abort og brytet sammen etter å ha sett denne sannheten om barnet som de ikke visste noe om,men bare blitt forklart at ikke var noe liv.Mange aborter kunne ha vært forhindret hadde folk vært mer opplyst. Og mange jenter kunne vært forhindret små og store phsykiske lidelser. Syntes synd på de som ikke har lært noe om dette. Men dere har hvertfall fått vite stort sett det meste av meg her nå. Håper at dette kommer til nytte. :)

Catherina's Mamma Blogg <3

29.08.2010 kl.20:36

http://www.youtube.com/watch?v=NHi9SvAOjSk&feature=related

Catherina's Mamma Blogg <3

29.08.2010 kl.20:37

Her kan du/dere alle se en tolvukers gammel liten baby i magen. Viss ikke dette er et liv så tror jeg dere lever et liv utenfor denne normale verden. Jeg kan forstå dere som aldri har sett dette og bare lært at det er lov å ta dette livet. Tror det kommer som et sjokk på mangen at det faktisk er lov. Hjertet til et barn i magen slår etter bare 2 uker.Men det er liv fra begynnelsen av!!! Ellers kunne det ikke ha VOKST. Barnet er stort sett ferdig utviklet når det er lov å ta abort!! Det er bare det at noen organer trenger lenger tid og barnet trenger mer kilo for å kunne overleve. Barnet kan sutte på tommelen , det kan gråte ,det kan le, osv. Altså det er et liv. Og som dere ser på videoen her , er det et menneske UTEN TVIL. !!!!! Undersøk ting selv .Det å bare tro og høre på hva andre sier blir man ikke særlig klok av. Men å skaffe kunnskap til ting i livet selv, kommer man lenger med. Ikke hør på alt som sies ,,du kan bli veldig overrasket .Jeg ønsker ikke å være streng mot de som er uviten, men ønsker bare at sannheten om barnet i magen skal frem.Barnets rettigheter. Dette er et liv som er helt uskyldig og fullstendig avhengig av noen voksne til å beskytte og å ta vare på det. Her kan du også se bilder av en tolvukers baby inni magen:

http://www.babycentre.co.uk/i/fetal_development/week12/index.jpg

http://www.i-am-pregnant.com/img/week12-thumb-sucking.jpg

Hvis dere ikke kan se at dette er et liv, så vet ikke jeg. Men jeg håper virkelig dere kan tenke ove dette. Jeg har gitt dere video dere kan se og bilder. Så jeg gjør ikke dette for å hakke på noen, men for at dere skal få se sannheten om det lille livet som dere kalle en liten bønne!!!! Og for å hjelpe folk som vurderer abort.Det er mange som har tatt abort og brytet sammen etter å ha sett denne sannheten om barnet som de ikke visste noe om,men bare blitt forklart at ikke var noe liv.Mange aborter kunne ha vært forhindret hadde folk vært mer opplyst. Og mange jenter kunne vært forhindret små og store phsykiske lidelser. Syntes synd på de som ikke har lært noe om dette. Men dere har hvertfall fått vite stort sett det meste av meg her nå. Håper at dette kommer til nytte. :)

Catherina's Mamma Blogg <3

29.08.2010 kl.20:40

På videoen kan du/dere alle se en tolvukers gammel liten baby i magen. Viss ikke dette er et liv så tror jeg dere lever et liv utenfor denne normale verden. Jeg kan forstå dere som aldri har sett dette og bare lært at det er lov å ta dette livet. Tror det kommer som et sjokk på mangen at det faktisk er lov. Hjertet til et barn i magen slår etter bare 2 uker.Men det er liv fra begynnelsen av!!! Ellers kunne det ikke ha VOKST. Barnet er stort sett ferdig utviklet når det er lov å ta abort!!

Det er bare det at noen organer trenger lenger tid og barnet trenger mer kilo for å kunne overleve. Barnet kan sutte på tommelen , det kan gråte ,det kan le, osv. Altså det er et liv. Og som dere ser på videoen her , er det et menneske UTEN TVIL. !!!!! Undersøk ting selv .

Det å bare tro og høre på hva andre sier blir man ikke særlig klok av. Men å skaffe kunnskap til ting i livet selv, kommer man lenger med. Ikke hør på alt som sies ,,du kan bli veldig overrasket .Jeg ønsker ikke å være streng mot de som er uviten, men ønsker bare at sannheten om barnet i magen skal frem.Barnets rettigheter. Dette er et liv som er helt uskyldig og fullstendig avhengig av noen voksne til å beskytte og å ta vare på det.

Hvis dere ikke kan se at dette er et liv, så vet ikke jeg. Men jeg håper virkelig dere kan tenke ove dette. Jeg har gitt dere video dere kan se. Så jeg gjør ikke dette for å hakke på noen, men for at dere skal få se sannheten om det lille livet som dere kalle en liten bønne!!!! Og for å hjelpe folk som vurderer abort.Det er mange som har tatt abort og brytet sammen etter å ha sett denne sannheten om barnet som de ikke visste noe om,men bare blitt forklart at ikke var noe liv.Mange aborter kunne ha vært forhindret hadde folk vært mer opplyst. Og mange jenter kunne vært forhindret små og store phsykiske lidelser. Syntes synd på de som ikke har lært noe om dette. Men dere har hvertfall fått vite stort sett det meste av meg her nå. Håper at dette kommer til nytte. :)

Catherina's Mamma Blogg <3

29.08.2010 kl.20:42

Ops beklager at det kom opp flere ganger, men måtte rette på noe, ville vise dere bilder, men det gikk ikke med linkene, så prøvde flere ganger å publisere det. men dere får hvertfall med dere hva jeg vil frem til :)

Iselin

29.08.2010 kl.21:56

Cassandra: Du skriver... "Er du rundt i 15 - 16 - 17 års alderen klarere du så vidt å ta vare på deg selv, skal du da ha et ansvar får en baby og? syns det blir helt feil."

Unnskyld meg, men om du ikke klarer å ta ansvar for deg selv i den alderen,

bør du også holde deg unna sexlivet.. Man har selv ansvar for det man gjør!

Og da bør man tørre stå for det også... Har man en spesiell grunn til å ta abort, så er det en sak, en annen sak er å ta abort fordi man har hatt ubeskyttet sex..

Det "Catherina's Mamma Blogg <3" skriver er jeg fullstendig enig i! Kunne ikke blitt skrevet bedre!

Catherina's Mamma Blogg <3

31.08.2010 kl.16:41

takk for det <3

mammaVIMS

07.09.2010 kl.17:44

jeg er helt enig med disse jentene som er mot abort! syns d e helt idiotisk å bruke abort som ett prevansjonmiddel...

Hilde

07.09.2010 kl.18:29

Syntes jeg leste i bloggen din at du syntes det var så kjekt å gå på skole fordi du lærere masse og kunne få god utdanning. Flott d.... men tror du sover i timen. Syntes det er skremmende å lese en slik dum uttalelse om at et foster er en liten bønne, våkn opp jente og følg med i timen så kanskje du lærer hvordan et menneske er sammensatt fra begynnelsen av.

Skriv en ny kommentar

Nathalie Melìna Hilton - 19 år, 0 barnsmor og uforlovet

Nathalie Melìna Hilton - 19 år, 0 barnsmor og uforlovet

21, Rakkestad

Jeg er ei svensk (og bitte litt norsk) jente, som bor i den "herlige" byen Rakkestad. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om alt som faller meg inn. (Navnet mitt uttales Nattalii) KONTAKT: Nathalie@hotmail.no

bloglovin Norske blogger B L O G G L I S T E N . N E T

Kategorier

Arkiv

hits